Pozycjonowanie – najważniejsze informacje

Jeżeli potrzebujesz zamówić pozycjonowanie strony w Google, skieruj się tutaj

Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (przykładowo “sklep ogólnospożywczy Stare Miasto”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– kraj (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających w danym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna też wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy typ pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon LG Q60 biały,
– buty sportowe puma Drift Cat czarne sklep online,
– golarka Philips S5400 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Tłusty Czwartek lub Dzień Matki. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]