Private blog network - poznaj pełną ofertę.
By klient odnalazł twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – przydatne jako element wieloaspektowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są zazwyczaj używane jako jeden z elementów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie należy przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP
PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres, telefon bądź adres e-mail oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Inny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne przeczytania, wiarygodne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie ze zdrowiem, inwestycjami i doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO